PONENTS 1r. dia


David Mallows
David Mallows té més de 25 anys d’experiència en l’educació d’adults com a formador, formador de formadors, director e investigador. Actualment és el director de recerca del Centre Nacional de Desenvolupament i Recerca en les competències d’alfabetització i d’aritmètica d’adults (NRDC) a l’Institut d’Educació de Londres. Prèviament ocupà el càrrec de director de comunicació del NRDC i elaborà un ampli ventall de publicacions, entre les quals, la revista Reflect del NRDC, que fou un èxit a l’hora de comunicar problemàtiques complexes a un públic divers de professionals, formuladors de polítiques i acadèmics. Des de l’any 2004, ha treballat com a membre de l’equip de gestió del NRDC i ha acumulat un coneixement detallat del sector. Ha gestionat i dirigit projectes de recerca nacionals i transnacionals en alfabetització d’adults, en llengua i en matemàtica bàsica, dissenyant mètodes qualitatius i quantitatius, relatius al lloc de treball, a la formació del professorat, a l’alfabetització de la família, al suport i a la avaluació lingüística així com també liderant anàlisis a petita i gran escala. Entre els seus projectes més recents trobem una avaluació dels certificats ESOL Skills for Life, un anàlisis del personal docent dels cursos Skills for Life a Anglaterra i una recerca en la lectura compartida entre pares i fills. És un formador de formadors amb experiència, que actualment dona cursos del PGCE, ESOL i alfabetització d’adults a l’Institut d’Educació; així com també, dirigeix un mòdul del Màster en alfabetització d’adults, llengua i aritmètica, amb una atenció especial posada en les polítiques internacionals relatives a l’alfabetització d’adults.
Per saber-ne més, clica aqui:

Montserrat Montagut
Actualment és la cap del Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament. És llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (1996) i postgraduada en Terminologia i Lexicografia per la Universitat Pompeu Fabra (1997). Anteriorment ha ocupat el lloc de cap del Servei de Recursos Lingüístics de la Direcció General de Política Lingüística, al Departament de Cultura, des d’on ha dirigit diversos projectes relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua. Ha estat docent de màster de formació de professorat a la UB i d’ensenyament per a l’acolliment lingüístic a la UAB. També ha participat en projectes europeus del programa Lifelong Learning de la Comissió Europea.

Mercè Travé
Actualment treballa al Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament, on és la responsable de l’assessorament, gestió i seguiment dels projectes europeus que es desenvolupen en el sector escolar i d’adults i també de la plataforma virtual eTwinning. Llicenciada en Filologia Anglogermànica,  Màster en Lingüística Computacional per la Universitat de Barcelona i Catedràtica de secundària, va exercir la docència i la formació de professorat amb anterioritat.  

Xavier Aranda Nicolàs
Mestre i pedagog.
Postgrau en Educació d’Adults.
Diploma d’Estudis Avançats, programa de Doctorat “Diversitat i canvi en educació: polítiques i pràctiques” (Bienni 2007-2009).
Actualment és Director del Centre de Formació d’Adults Jacint Verdaguer al Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona.
Professor associat del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona des del 2008.
Ha participat, com a formador, al Departament d’Ensenyament en diferents sessions i cursos adreçats a docents de centres de formació d’adults.
Algunes de les darreres publicacions a on ha participat són:
-Carta a qui ha d'ensenyar persones adultes i joves. ICE Universitat de Barcelona. Desembre 2011
- Relats d'aula, retalls de vida. Formació en competències bàsiques de persones adultes: La diversitat a l'aula. ICE Universitat de Barcelona. Octubre 2012
- Formació, informació, deformació. Un recorregut per experiències educatives. Quaderns d'Educació Contínua. CREC. Xàtiva. Març  2013


Dolors Torner i Vives
Diplomada en Magisteri, especialitat Ciències Humanes, català i anglès.
Llicenciada en Filologia Catalana.
Mestra del CFA Jacint Verdaguer (Centre Penitenciari Homes de Barcelona) i coordinadora d’ensenyaments Inicials i Bàsics.
Col·laboradora del Departament d’Ensenyament en l’elaboració i assessorament d’itineraris de formació interna per als centres i aules de formació de persones adultes.
Realització de diferents cursos de català inicial i bàsic, com a tècnica del Consorci per a la Normalització Lingüística de Catalunya.

Alexandra Mateu Petit (Girona 1974)
Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Girona el 1997, Màster d’Especialització en Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Girona el 2000 i Curs d’Especialització d’Organització i gestió d’empreses culturals per la UOC el 2004.
Des de 2002 sóc tècnica especialista en Cultura i Festes a l’Ajuntament de Palamós.
En la vessant docent, he donat classes a l’Escola Vedruna de Girona (1997-2002), i, el darrer any, a persones a l’atur amb el curs “Dinamització, programació i desenvolupament d'accions culturals” subvencionat pel SOC.
A nivell d’educació no formal, he estat monitora i directora d’activitats en el lleure en diverses institucions; he preparat recursos educatius per l’Ajuntament de Girona; i he elaborat materials didàctics per exposicions a la Fontana d’Or, Museu d’Art de Girona o Museu d’Història de la Ciutat de Girona.
Actualment, sóc membre de TACA, associació d’artistes de les comarques Gironines. Des d’aquesta associació formem part del projecte europeu Women Fit 4 Business, en el marc del programa Grundtvig de la Unió Europea.


Lidwien Vos de Wael
Forma part de l’equip de Learn for Life. Té 40 anys d’experiència en l’educació no formal d’adults com a formadora, coach, promotora de projectes i coordinadora. Obtingué la seva llicenciatura en Desenvolupament Comunitari a la Universitat de Ciències Aplicades d’Amsterdam, i a continuació, el Postgrau en treball sociocultural i en educació no formal d’adults. Participà en la Campanya d’Alfabetització a Nicaragua i des del 1987 fins al 1995 treballà en els sectors pobres de Santiago de Xile. El seu treball consistí en la realització de tasques d’educació cívica, de desenvolupament comunitari, de formació dels formadors alfabetitzadors i  de recopilació d’històries vitals i d’història social. Realitzà investigació participativa en sectors socialment desfavorits d’Amsterdam i formà aturats de llarga durada en treball (voluntari). Des del 1999 és membre de l’equip de Learn for Life, on coordina diversos projectes en l’àmbit de l’educació i del desenvolupament rural i de l’aprenentatge al llarg de la vida. També és la coordinadora del Festival de l’Aprenentatge Holandès. Lidwien és una creadora de xarxes que creu en el repte i en les perspectives de les col·laboracions socioeducatives.

M. Jesús Comellas i Carbó
Doctora en Psicologia
mjcomellas@grode.org
http://www.grode.org
Professora emèrita titular d’Orientació Educativa del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Directora del grup d’Investigació GRODE (Grup de Recerca, Orientació i Desenvolupament Educatiu) de la UAB www.grode.org i amb projectes amb 35 escoles de primària, secundària i a escoles col·labora amb universitats estrangeres.
Projectes que coordina:
- Dinamitzadora del Projecte de la Diputació de Barcelona: Espais de debat educatiu amb i per a les   famílies que s’implementa en diferents municipis de la província con la participació de la comunitat y professionals relacionats con la infància i adolescència.
- Projecte Xec 3 (Xarxa d’Experiència, Coneixement i Capital Cultural). Col·labora amb La Fundació Salut i Envelliment de la UAB i lidera el projecte: Construir coneixement amb relacions multigeneracionals,  projecte que promou les relacions entre totes les generacions en el marc de treballs de recerca.
- Dirigeix el projecte OVE (Observatori de la violència a les escoles)   
- Col·labora amb mitjans de comunicació: ARA, Catalunya ràdio i altres.
Publicacions recents:
- Família i escola compartir l’educació. (2010) Graó, Barcelona
- Educar en la comunidad y en la familia. Acompañando a las familias en el día a día (2009) Ed. Nau. Valencia.
- El diario de los abuelos. 2011. Larousse (Barcelona).
- Familia, escuela y comunidad: un encuentro necesario (2013) Octaedro. Barcelona.
- Educar no és tant dificil. (2014) Eumo. Barcelona

Cap comentari:

Publica un comentari